Hoppa direkt till innehåll

Felanmälan

Vid felanmälan kontaktar du i första hand din tjänsteleverantör. Klicka på den röda knappen i högerspalten för att se kontaktuppgifter till alla tjänsteleverantörer.
Kontrollera din utrustning
Innan du gör en felanmälan kan du starta om din utrustning – stadsnätsbox, router, dator, tv-box m.m. När du har dragit ut alla strömsladdar väntar du 10-15 min innan du kopplar in dem igen.
Så här går en felanmälan till:
  • Kontakta din tjänsteleverantör.
  • Tjänsteleverantören felsöker tillsammans med dig över telefon.
  • Tjänsteleverantören löser ditt problem eller upptäcker att det eventuellt kan vara fel i accessnätet eller fastighetsnätet.
  • Tjänsteleverantören kontaktar i sin tur Sundbybergs Stadsnät för att göra en felanmälan.
  • Sundbybergs Stadsnät felsöker och lämnar besked till tjänsteleverantören med felsökningsresultat.
  • Tjänsteleverantören återkommer till dig med besked.
Support av Kalejdo
Vid problem med SVT:s kanaler eller TV4 ska du som har öppen bredbands-tv kontakta Kalejdo.
klicka här för att kontakta Kalejdos kundtjänst >
Support med förbindelser
Vid problem med svartfiber och kapacitetsförbindelser*
kontakta Sundbybergs Stadsnät här >
Vid övrig jour tid, se information som bifogades avtalet till förbindelsen.
*Detta ska ej förväxlas med tjänster som är avtalade med tjänsteleverantörer.
Support vid ledningsförfrågan och avgrävning
Förfrågan om ledningars läge i mark görs vid ledningskollen.se
Se bilaga med Stadsnätets anvisningar för ledningsförfrågan >
Vid befarad avgrävning av Stadsnätets ledningar i allmän mark och inne på fastighet,
kontakta Sundbybergs Stadsnät här >
Support av Sundbybergs Stadsnät
Vi finns till för att stötta och hjälpa dig vid problem samt svara på dina frågor. Kontakta Sundbybergs Stadsnät här >